|   Home  |   Boodschappen vd Engelen  |   Engelen dagkaart  |   Orakel vd Aartsengelen  |   Aartsengelen kaarten  |   Contact |   Webwinkel 
   


Uzziël - Geloof

Uzziël betekent de 'kracht van God' die het geschenk van Gods wezen en de kracht van het geloof in uw leven zichtbaar maakt. Wanneer u Uzziël uitnodigt om u met geloof te beroeren, zal uw spirituele ontwikkeling in een hogere versnelling gaan en zal er vrede in uw hart komen. Geloof speelt zich af in een domein dat het menselijk begrip en de menselijke rede overstijgt.

U hebt geweldig veel geloof nodig om uw geest te overstijgen en verbinding te kunnen maken met uw Eeuwig weten. Vraag Uzziël om u te leren hoe u de Verheven Standpunten - Liefde, Overgave en Dankbaarheid - kunt ontsteken in een dynamische vibratie die als een magneet de Geest zal aantrekken en daardoor een vereniging tussen u en God kan bewerkstelligen.

Geloof is een innerlijk besef dat u inspireert om gewetensvol, nauwkeurig en echt te zijn. De krachtige energie van het geloof neemt af bij matheid en neemt toe bij de juiste daden. Geloof is geen oppervlakkige gedachte, maar zit diep in uw wezen en geleidt uw daden en gevoelens naar het gewenste resultaat. De engelen beschermen ons via ons geloof door de aandacht van anderen die ons kwaad willen doen, af te leiden of hun meningen te veranderen, en aldus een sfeer zonder zorgen, vrees, twijfel en angst te creeren.

Een leerstelling of een overtuiging als waarheid aanvaarden is een geloof. Zonder een open hart zal een overtuiging belemmerend en verplichtend werken. Overtuigingen kunnen u gevangen houden en voor een scheiding tussen mensen zorgen. Eenmaal gekoesterd en gevoed ontwikkelt een overtuiging zich tot geloof en opent het hart dat zich met Licht zal vullen. Bent u werkelijk een met uw geloof, dan is er niets meer in de buitenwereld dat u kan verstoren.

Geloof kent ook een destructieve kracht. Geloof in armoede maakt dat u blijft worstelen om te overleven en geloof in beperking weerhoudt u van het ontdekken en gebruiken van uw talenten. Geloof in ongeluk trekt de ongewenste situatie aan die u juist vreest. Geloof in uw minderwaardigheid verhindert dat u uw grootsheid beseft. Draai de richting van uw houding om en keer de kracht van het geloof naar binnen naar uw Eeuwige Zelf en de verbintenis met God.

Nog destructiever is verlies van het geloof en de strijd tegen God zelf. Wanneer de gewelddadigheid van de wereld u met wanhoop vervult en rechtvaardigheid niet komt op uw roepen, dan twijfelt u aan het bestaan van de Goddelijke en bent u woedend. Toen wij op Aarde incarneerden, scheurden onze harten uiteen door de illusie dat wij van onze Schepper werden gescheiden. We stoppen deze pijn zo ver weg dat velen zich niet eens meer van het bestaan daarvan bewust zijn. Hoe kon God mij hier achterlaten? Hoort God mijn stem niet of voelt Hij mijn pijn niet?

De donkere nacht van de ziel is de essentie van onze gevaarlijke maar noodzakelijke strijd om weer verbinding met de Grote Geest te krijgen. Wanneer u niet de moed hebt om de pijn van de scheiding aan te gaan die de oorzaak van alle andere pijn is, dan zult u God nooit echt leren kennen. Er is ook een risico om in wanhoop ten onder te gaan.

Wanneer u bereid bent om diep genoeg te graven in de woede en de ontzetting en God met uw hele hart aan te roepen, dan zult u zeker antwoord krijgen. Plotseling zal uw bewustzijn zich dan verruimen en zult u vervuld raken van de onvoorstelbaar sterke aanwezigheid van Liefde. U bent nog steeds in staat de problemen te zien, maar in een nieuw perspectief van barmhartigheid.

Er gaat een verhaal over Jacob die met de engel Uzziël worstelt. Jacob vreesde voor zijn leven omdat Esau, een wrede man, op weg was hem te vermoorden. Jacob had twee keuzen; hij kon een slimme oplossing bedenken, zoals hij vaker had gedaan, of hij kon de strijd opgeven en zich aan God overgeven. De hele nacht streed Jacob met de engel die zijn spirituele strijd symboliseerde, en hij kwam uit de strijd tevoorschijn met een nieuwe naam, die de macht van zijn geloof opeiste.

Is dit niet ook ons dilemma? Zal ik het zelf doen en lijden, of zal ik mij overgeven? Mijn verzoek is in het verleden vaak onbeantwoord gebleven; wat te doen als God mij in de steek laat? Twijfel is een verraderlijk element dat uw bewustzijn binnensluipt om een wig te drijven tussen u en het geloof.

Sommige twijfels zijn goed wanneer zij de stem van uw innerlijke geweten zijn en u vertellen dat er iets verkeerd gaat. U kunt slechts op uw aarzeling afgaan als u uw gevoelens en innerlijke wijsheid kunt vertrouwen en de stemmen van het verderf, die vanuit illusies praten, hebt uitgebannen. Wees tot die tijd op uw hoede voor twijfels, aangezien ze kunnen uitgroeien tot een giftige zelfvernietigende achterdocht die u van de waarheid afleidt.

Het geloot dat u een kunt zijn met God is de magnetische kracht die u met uw Eeuwige Zelf zal verbinden. De kracht van het geloof is er voor iedereen, maar slechts weinigen zijn bereid om die kracht bewust te gebruiken. Roep Uzziël aan om u te vervullen, en de honger op te wekken die door niets anders dan de persoonlijke verwezenlijking van de levende God kan worden gestild.

Copyright - Privacybeleid